Mottó

Azzal, hogy hűséget fogadtam Neki, azt fogadtam meg, hogy egy életen át kitartok mellette, jóban-rosszban. Hogy nem fogom hagyni, hogy bármiféle probléma megkeserítse a kapcsolatunkat, hogy túllépek az önzésemen. A házassággal arra határoztam el magam, hogy egy életre lekötöm magam mellette. Nem addig, amíg kitart a kölcsönös monogámia, nem addig, amíg fel nem izgat a főnök titkárnője, nem addig, amíg az ő fejét csavarja el valami köcsög, hanem ezeken is túl, egy életen át... Bővebben itt.

Friss topikok

  • Mária Kerényi: Nagyon gusztán néz ki holnap elkészitem ,mert nagyon tetszik ,biztos finom is. SAJNOS fényképet n... (2015.06.05. 00:29) mézes-mustáros csirkemell
  • Azzari: Érdekes mindezt olvasni, főleg, hogy a " beszélgetést " kiváltó cikknek sincs semmi köze a valóság... (2014.10.19. 00:17) A Bódis Kriszta-jelenség
  • tecsóba sose többé: Egyébként szánalmasak tudnak lenni azok a lények :) Főleg amikor annyira fel vannak fújva a maguk ... (2012.08.27. 23:39) Blikk-nő
  • twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Ribanc rendszam. (2012.08.26. 18:06) Sebestyén és Szabolcs lyuksógorsága
  • bolygohollandi: Ezt is elolvastam - még több semmitmondó lózung, a 7. pont pedig úgy ahogy van egy marhaság (szeri... (2012.08.17. 10:59) Kapcsolatépítés - 6. Szakítás vagy nem?

Címkék

adó (1) aforizma (6) agy (77) ajánló (11) állam (10) állatbarát (3) állatkert (6) apró figyelmességek (11) asszony (6) a házasságról (26) balaton (2) baleset (3) bátrak földje (2) blog (2) blogajánló (1) blogtali (1) bölcs bagoly (40) bor (8) bréking (1) budapest (6) buszon (6) buta vén tyúk (5) celeb (11) celebvers (8) cigány (2) csajok (37) csak (5) család (6) csipke (11) cukiság (5) egyedül (2) emberek (6) eső (1) faszom (3) fejem (3) felhívás (1) feminista (2) fertő (18) fika (1) film (6) fim (4) fotó (1) főzőcske (5) fülbemászó (2) gyerek (12) hellókarácsony (1) hétvége (2) hipercuki (1) hírek (15) hólyag (2) horror (8) hőség (3) hűsítő (4) idijóta (1) idióta (3) idiotizmus (2) igénytelen (1) internet (46) irónia (1) izé (12) játék (2) jelleg (2) jog (2) jópont (3) kaki (3) kapcsolat (15) kapcsolatépítés (8) karácsony (1) kép (13) képmutatás (3) két jóbarát (1) kikapcsolódás (4) kommentek (2) komment helyett (2) kv (2) legények (12) malac (2) mellyek (11) mindennapok (5) mosoly (2) munka (6) mylord (2) nagyvilág (3) nehéz (2) nemi (1) nemi jelleg (31) nemmodor (2) nemszeretem (2) nem szeretem (4) nép (2) nosztalgia (1) nyár (13) nyaral (8) nyelv (1) nyitány (2) nyugdíj (3) oktatás (2) orosz (1) pálinka (2) pénz (3) pia (3) pocak (1) politika (7) pornó (2) pszichomókia (1) puki (1) punk (1) punnyadó (5) reggel (9) reklám (3) sas kabaré (1) semmi (3) sör (13) sötétség (11) south park (2) statisztika (4) streetfashion (1) sütimester (1) szabadidő (7) szabadság (1) szánalmas (3) szegénység (2) szenvelgő (17) szeressétek egymást gyerekek (11) szeretem (13) szex (24) szociológia (4) szolgálati (3) szolgalati (8) szombat reggel (12) szóvicc (1) takarítás (1) társkereső (1) tavasz (1) tehetetlen (4) tél (5) természet (3) történelem (1) undorgrund (1) ünnep (8) vacsora (3) vallás (2) vallomás (7) vásárlás (1) vasárnap reggel (11) velám (1) vellám (26) velvet (1) vers (7) vicc (6) video (29) világom (4) villám (6) virág (2) wtf (2) zene (30) zsír (8) Címkefelhő

napi szánalom

azallamenvagyok 2009.09.22. 12:02

A Csajok és Pasik blogon (story online) megy a fejtegetés újfent a kapcsolatokról, hűségről, és arról, hogy mi a teendő, ha a stabil kapcsolatunk során "beleszeretünk" (valójában fellángolás és szexuális, ill kalandvágy) valakibe. A többség, azaz a hangosság azt vallja, hogy igenis, ha rád talál az igazi szerelem, akkor ne gyötörd magad, válaszd azt. Nos, mindez ezer sebből vérzik abban az esetben, ha már elköteleztük magunkat:

1. Ha rádtalál, neked kell kezelned a helyzetet, és ha egyet feladsz, amikor elkötelezted magad mellette, akkor a másikat is fel fogod adni. Ezen felül segget csinálsz a szádból, felelőtlen/felnőtlen vagy. Egy kapcsolatért dolgozni kell, tudnunk kell, hol vannak a határaink, álmodozás helyett felnőttkorban pedig érdemes élni.

2. Ha elfogadjuk azt, hogy amennyiben rádtalál "a nagy szerelem", akkor lépj ki, abban az esetben nincs monogámia, nincs hűség, csak egy pillanatnyi állapot van, és minden nagy szerelem csak egy átmeneti megoldás, amíg nem jön jobb... nem kell önmagunkat áltatni hűséggel, közös jövővel, bizalommal, korrektséggel, következetességgel. Tisztázni kell, hogy te csak úgy vagy nekem, amíg jobbat nem találok - ez viszont a szerelem (a házastársi barátság, a közös jövőépítés, a csiszolódás, a mindennapos örömszerzés) olyan szintű szájba szarása, hogy nem éppen ildomos rá hivatkozni. Így nincs szerelem, csak kaland és szex.

Címkék: kapcsolat

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hazasember.blog.hu/api/trackback/id/tr891399089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.22. 12:13:19

"..álmodozás helyett felnőttkorban pedig érdemes élni."
ezt értsem úgy, hogy ha álmodozom valakiről ne legyek rest, turkáljak bátran a bugyijában? ;->

Gladia Delmarre 2009.09.22. 12:46:02

Ez azért nem biztos, h így van, a közvetlen környezetemben van rá 2 példa is. Az egyik (menyasszony volt már) 5 éves kapcsolatát rúgta fel a másik miatt, azóta összeházasodtak, 8 éve vannak együtt, boldogok, a csaj örül a döntésének. (mondjuk gyerek nem volt) A másikban egy 3 gyerekes nő hagyta el a férjét 20 év után, és szintén boldog immár 7. éve. Persze, dolgozni kell a kapcsolatért, de van szitu, amikor nem a hűség a legfontosabb (bármilyen hűség), hanem, hogy képes vagy-e még együttélni a másikkal, vagy nem. Miről is volt szó? Arról, h a régi kapcsolatban már nem akartak hűek lenni semmilyen szempontból. Ezt nyilván kulturáltan el lehet intézni, de persze az is igaz, h tisztában kell lenni azzal, mit akarunk.
és azt hiszem, h mert így döntöttek, jól döntöttek, mert az új kapcsolatban akarnak dolgozni a házasságon és minden egyében, ami ezzel együtt jár.
Szerintem léteznek ilyen mellélövések, a házasságkötés nem biztosíték. én azt vallom, ha megköttetett, kötelességünk dolgozni rajta. DE! van, hogy nem megy. És ez nem is biztos, h egy 3. megjelenése miatt van.

azallamenvagyok 2009.09.22. 12:48:53

@Gladia Delmarre: az a szitu, hogy nem megy össze nem passzolás miatt, vagy valami végleges változás miatt teljesen más kérdés, mint egy tinédzserkori fellángolás. De ha húsz évig gondolkodnak, akkor lehet, hogy el sem jutnak ide...

Gladia Delmarre 2009.09.22. 13:12:30

@azallamenvagyok: vagy lehet, h 20 év kell, h rájöjjenek, mi nem stimmel. nyilván hamarabb is jelentkeznek a gondok, de a hűség miatt, az egymásnak tett ígéretek sokáig kordában tartják a kapcsolatot.
mindkét nő, akiről írtam az új kapcsolatában értette meg, mi volt az amit mindig is hiányolt az előzőből (nem a szerelem volt az), bár maguk sem tudták megfogalmazni akkor (a régi kapcsolatban). nem volt egyik sem fellángolás, szóval ilyen is van:)
Az a jó alapvetően, ha a házasságban (kapcsolatban) tisztában vagyunk azzal, mink van (erre én is csak most jöttem rá... 10enx év után), mik a hiányok, és ha ezzel együtt tudunk élni, minden ok. Én úgy értelmeztem a linkelt posztot, h a nő nem csak a fellángolás miatt gyötrődik, hanem mert nagy hiányosságok vannak a jelenlegi kapcsolatában. talán mert ő maga sem dolgozik rajta... ez meg az ő sara, h nem tudja/akarja ezeket a dolgokat megbeszélni a társával.

azallamenvagyok 2009.09.22. 13:13:38

@Gladia Delmarre: ránézésre nem nagyon keresi a megoldást...

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.09.22. 13:46:09

@úriparaszt: ja úgy is, csak meg ne égesd az ujjad.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.09.22. 13:50:02

a hűségről meg megvan a kifinomult véleményem, mert szerintem abban i s az a lényeg hogy tudatosodjon a miértje.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.22. 13:51:33

"Ha rádtalál, neked kell kezelned a helyzetet, és ha egyet feladsz, amikor elkötelezted magad mellette, akkor a másikat is fel fogod adni."

Hm.
Mikor kötelezed el magad?
Mikor adod fel?

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2009.09.22. 14:37:41

Kezd az az érzésem lenni, hogy Csernus az unokatestvéred... :-))
Egyébként ismét abszolúte egyet értek veled (pont ma reggel írtam egy posztot a szerelemről, hasonló megközelítésből... hehe).

scifo-thedebil'sown 2009.09.22. 16:14:49

@Nathan D'Xantine: Szerinted a gyerek nem jelent elkötelezettséget (és a házasság nem tartozik ide?)? Amikor mindebből kifelé nézegetsz, ott talán elkezded feladni.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2009.09.22. 16:45:49

@scifo-thedevil'sown:
Ezt hogy sikerült a kérdésből leszűrni?
(És voltaképp mit is akarsz mondani?)

domdodom69 (törölt) 2009.09.22. 18:54:45

nehéz ügy ez...
mert mi is tartson, vagy ne tartson össze egy házasságot:

- a gyerek ne, mert őt csak 20 évig érinti a dolog, a házasság meg elvileg sírig szól, másrészt nem biztos, hogy élvezni fogja a csak miatta együtt dolgot
- mert megígértem: egy rossz döntés (ígéret) miatt tönkretenni az egész életem és ezzel együtt még néhány emberét... szerintem elsősorban önmagadhoz kell hűnek lenni, a többi jön magától
- mert a válás egzisztenciális problémákkal járhat - nagyon remélem, hogy senki sem gondolja komolyan, hogy az élete egy fél lakásnyit ér..
- mert rossz egyedül - lehet, hogy már egyedül is jobb, mint vele. de lehet, hogy még vele is jobb, mint magammal lenni...

Miről is szól szerintem a házasság:
szerelem és szövetség, szeretném őt boldoggá tenni, úgy, ahogy neki jó, én vagyok az első számú támasz, ha erre van szüksége. és nyilván engem az tesz boldoggá, ha látom, érzem, hallom, hogy ő boldoggá akar tenni engem, űgy, ahogy nekem jó és ő a támaszom, ha baj van. ilyen egyszerű. a problémákat pedig meg kell oldani.
Irigylem, aki ezt már 20 évesen tudja, nekem kellett még 20, hogy megértsem, de talán van még 40, hogy élvezzem.

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2009.09.23. 09:36:07

Már tegnap is elolvastam a posztot, de igazából kíváncsi voltam a hozzászólásokra, mielött kommentelek.
Érdekes mindig úgy gondoltam, hogy egy kapcsolatban/házasságban igen is dolgozni kell, de nem azon amiket ti itt leírtok,hogy a hűségért és az egymásnak tett ígéreteken. Ezeken mit kell dolgozni? Ha együtt vagy vkivel és szeretitek egymást, akkor ezek a dolgok belülről jönnek. Nincs szebb, nincs dögösebb pasi, nincs jobb barát, nincs olyan ember, akire jobban tudnék támaszkodni mint a páromra.
Ha ezek a dolgok nem jönnek "csak úgy" belülről, akkor az a kapcsolat eleve halálra van ítélve, és csak tetőzi a problémát ha ezekből a kapcsolatokból házasság lesz.
A másik téma, kilépés a kapcsolatból vagy dolgozni és helyre hozni azt ami elromlott. Ez is érdekes. Szerintem azok a kapcsolatok amik "elromlanak", egészen egyszerű dolgok miatt romlanak el és azokat (szerintem)nem lehet helyrehozni. Tudjátok van az a bizonyos vmi, amit nem tudunk micsoda, egy "vmi". Ami megragad minket a másikban és amitől tudatosul bennünk, hogy igen nekem Ő kell, mert megbabonázott. Na, annak a "vmi"-nek az eltűnése, vagy éppen meghalása a lelkünkben az, ami miatt egy "elromlott"kapcsolatot már nem lehet csak úgy helyre hozni. Vagy csak akkor ha megtalálják a felek azt a bizonyos okot, ami miatt az a "vmi" meghalt. Ilyenkor próbálnak az emberek keresgetni és találgatni, de szerintem ez már teljesen felesleges, az igazi okot már nem tudják megtalálni, mert akkorra már mindkettejüket olyan sérelmek érik, hogy csak még inkább elhalasztják egymásban még a kis "vmi" reményét is.

tanillati (törölt) 2009.09.23. 13:58:40

Kedvesek vagytok,most én is helyet kérek,szerintem ,de biztos tévedek,érzi azt az ember ha nincs rendben az élete ,de valami miatt tenni nem tud vagy nem mer ,és ez a tevés nem mindenáron a más keresés, lehet nem rajta múlik,de így is elmúlik az élet.De csak az tudja ezt a létet aki ebben érdekelt.

domdodom69 (törölt) 2009.09.23. 15:41:22

@Incifinci: nagyon aranyos vagy és teljesen természetes, hogy ezeket gondolod, csak tudod, az idő... ezt nem lehet előre látni, hogy hogyan alakulnak a dolgok. Te most még csak hiszel és remélsz (nagyon helyes), később meg lesz tapasztalat is.

Ilyenkor mindig arra gondolok, úgy szeretnék néha előre ugrani 10-15 évet az időben és megnézni, hallgatni, hogy a mostani 20-25 évesekkel mi lesz addigra. Félreértés ne essék, nem szeretek kárörvendeni, nem élvezem a "na ugye megmondtam" helyzeteket. Egyszerűen kíváncsi lennék egy statisztikára...

Szúrófény 2009.10.19. 02:56:30

Jó házasságban nincs én meg te, mi vagyunk. Lelki kapcsolat, mely lányoknál, akár 14 éves korban kialakul. Ugyanúgy lesz kurva is, ha azt tanulja meg, a sex jó, a partner cserélhető:
süti beállítások módosítása