Mindenek előtt fontosnak tartom a szeretettel kapcsolatos gondolataimat összefoglalni. Tudom, ez egy rózsaszín kép lesz, hiszen emberek vagyunk, ösztönökkel, ragaszkodással a pillanatnyi egóhoz, de a szándék már önmagában becsülendő, s a jóra, jobbra való igyekezet tesz minket emberré. A szeretetről pedig fontos szólni a szeremmel kapcsolatos tévhitek miatt.
1. A szeretet alapja a felebaráti szeretet. Tetszik ez a megfogalmazás, mert se nem baráti se nem szeretet, de mindkettő egy kicsit. Talán a kereséses posztomban vannak elejtve részek, amik bővebben elmondják gondolataimat. Most annyit: a felebaráti szeretet az a tisztelet, nyitottság, ami alanyi jogon "jár" embertársaink felé. Még a haragosok felé is (a harag éppen itt értelmét is veszti) egy esélyként a megbékélésre, természetesen más körülmények között. Ez a más lehetőségek elfogadása: te is lehetnél én és én is lehetnék te. "Csak" máshova születtünk, mást tapasztaltunk, más döntéseket hoztunk. Ettől nem kell szeretni, nem kell elfogadni, hanem meg lehet bocsájtani (persze a negatív tapasztalatok észbentartása mellett), nyitottnak lehet maradni. Egy kérés: a legrosszabb esetben se hozzunk végleges és végletes ítéletet egy másik egyénről, miként mi is vágyunk ennek elkerülésére.
2. Erre épülhet a szimpátia: tanult berögzülések alapján egy többlet nyitottság a másik felé, pusztán mert tiszta, szép, vagy nem, vagy hippinek öltözik, vagy biciklivel jár, esetleg mélyfilozófiában jártasok sajátos nyelvhasználatával él. A szimpátiával vigyázni kell, nem lehet végleges ez sem, egy esélyt mindenki megérdemel, ne a sztereotípiáink döntsenek, hanem segítsenek a döntésben, hogy miként állunk máshoz. Lehet fenntartásunk (magunkban), amit vagy megcáfol vagy megerősít az illető. Enyit bárki megérdemel: fárasztó a sztereotípiákkal harcolni, s kerüljük az általánosságokon keresztül történő megítélést. Ha mélyebben igényt tartunk valakire, akkor főként annak emberi tulajdonságait ítéljük meg, ne a nemhez (vagy máshoz) tartozó sztereotípiáinkat.
3. Szeretetet (köznyelvi értelemben) nem szeretném definiálni, nem is tudnám, címszavakban viszont megfogható a lényege. Összemosom most a baráti és a párkapcsolati szeretetet. A másik megbecsülését, segítésének vágyát, értékeinek felismerését, a rossz elleni harcának támogatását jelenti. Az ember felismerését, akinek lehetnek hibái, amit szimpátiánk, türelmünk alapján tolerálhatunk, vagy próbálhatunk megtörni. Arra, hogy kinek mik a határai, nem a párkapcsolatban kell választ lelni, hanem önismerettel (a kapcsolatokon keresztül). Segítjük a barátot, a párunkat is abban, hogy ne hágja át a határainkat. Segítjük, s nem utasítjuk. Ezen felül, még ha szeretünk valakit, akkor jó vele együtt lenni, az életünk része, közös témáink, érdeklődési körünk, fellép a testi vonzalom (nyilván akár barátságnál is, hiszen valami külső jegy alapján szimpatikusak a barátaink) stb.
4. Házastársi szeretet. A baráti és a párkapcsolati szerelmet könnyen összemostam, ezt viszont erősen elhatárolom: barátokkal, szeretőkkel lehet szakítani, de itt a puszta szándékoknál, közös érdeklődésnél, és a "jó együttnél" többre van szükség. Elsősorban a kapcsolatot kell szeretni, "alárendelni" magunkat neki. Hülye szó, tudom, de nem találok jobbat, tehát körülírom: abban kell megtalálni egyéni boldogságom célját, amit ketten vihetünk végig, vagy a másik mellett annak megbántása nélkül véghezvihetek. Hogy ebbe mi fér bele az a bizalom kérdése, de a bizalomról majd a kapcsolatépítésnél beszélek. Ez itt az elkötelezett szeretet. Döntünk a valaki iránt érzett szeretetünk mellett, életben tartjuk, igyekszünk bearanyozni egymás mindennapjait, nyugalmat lelünk mellette, elkötelezzük és összekötjük fizikai és szellemi létezésünket vele. Szerintem ennek kellene a házasságnak lennie.
Persze nem olyan egyszerű ez, és ezeregy egoista félremagyarázásnak áldozatul esnek ezek a szavak, az elvek. Otromba kisajátítások használják az egyoldalúság igazolására. Ez egy erős tévút, és benne a definíciók is megváltoznak. Nem minden fekete vagy fehér, ezért a másik végletet is felsorolom, az egoizmus szeretetét, ami önmagát szereti másokon keresztül:
1. Az egoista érzéseinek alapja a közöny vagy érdektelenség. Ezen nincs mit kifejteni: könnyű ítélet a számunkra nem értékesnek gondolt, kényelmi érdekeinket ki nem szolgálók felé.
2. A szimpátia hasonló módon jelenik meg, mint az előzőekben, kiegészítve már az üzleti érdekeltség fogalmával: nagyszerű eszmékkel szemben mutatott szimpátia, pusztán azért, hogy az egyén nagyszerűnek érezze magát. Dühödt harc az eszmék mellett, hogy ezt az érzést fokozza. Az emberekben a potenciális "kiszolgáló személyzet" meglátása.
3. A barátság itt a megvalósult üzletet jelenti: Gyakran a kölcsönös hazugságok, egymás érdemeinek folymatos hangoztatása, a hibák kölcsönös titkolása vagy elbagatellizálása tartja össze a barátságot. Erről is írtam/tunk már: egy jó üzlet pusztán ahol az egyén, az ego saját magának a felmagasztalásához szükséges eszközöket kapja, s ezt is adja vissza.
3. b A baráti, családi szeretet ebben az esetben a ragaszkodással egészül ki, jellemzően az egoista nem szereti annak valójában a családját, a barátait, csak egy idealizált képet róla, s bármiféle ezekkel össze nem egyeztethető véleményt kész eltiporni annak valóságtartalmától függetlenül. Persze, senki sem szeret rosszat rossz formában hallani a szeretteiről, de a szeretet nem akadályozza meg a kritikus gondolkodást, egy szerettünkről akár rossz véleménnyel is lehetünk, attól szerethetjük. Az itt említett esetben (ahogy már ezt is írtam) a szeretetet érző fél önmagát szereti, az önmagában kialakult vágyálmot a másik emberről. A kényelmes hazugságokat, melyet felépített magában. Másik lehetőség a hierarchia "szeretete", nyilván itt sem a másik ember a lényeg, hanem az, hogy kihasználható, vagy hogy parancsoló.
4. Szerelem. A szerelem, amiről mind ábrándozunk is ez a kategória. 20-22 éves kor alatt mindenféleképpen életképes, sőt, a fiatalság egyik legszebb dolga a rózsaszín köd megismerése. De az egy másik időszak az ember életében, máshogy telik az idő, más a felelősség, mások az érzelmek, szexuálisan is csak tapogatózik az ember. Idősebb korban viszont a lángoló szerelem öl, butít és nyomorba dönt. A lángoló szerelem az érzelmek öncélú, szenvedélybeteg hajkurászása: Hormonoktól hajtott rózsaszín köd, önző vágyak, a másik hibáinak leplezése (amiből rendszerint egy tisztán látó pillanat után kiakadás, becsapottság érzet, düh, harag lesz). Ebben az esetben sem a másikat, hanem önmagunkat, az álmainkat szeretjük, a másik pusztán a vászon, amire vetítjük életünk 3D-s, teleeffektelt mesefilmjét. Természetesen figyelmen kívül hagyjuk a másikat, egyetlen mércéje, hogy "én" mennyit kapok, ha nem kapok, pedig sértettségem tündérfényében elvonulhatok.
Az első felsorolás az, amelyek szerint érdemes élni, s bár manapság nem divat, hallgatni kellene legalább ebben az emberiség nagy gondolkodóira, akik társadalmi rendtől, vallásoktól függetlenül próbálták ezt belénk ültetni. Nem véletlenül tették.
Kapcsolatépítés - 1. A szeretet
2010.03.24. 10:30
Címkék: kapcsolatépítés bölcs bagoly a házasságról
33 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://hazasember.blog.hu/api/trackback/id/tr281863535
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.03.24. 12:15:54
Nagyon tetszik ez a "rossz elleni harcának támogatása" dolog a szeretetnél.
karikaV43 2010.03.24. 21:08:21
Gyenge
repecs 2010.03.24. 21:11:18
Biztos hogy az érzéseinket szavakkal meg lehet határozni, le lehet írni? Most nem mindegy hogy egy hős a saját életét azért áldozza fel mert szeretné ezzel magát fényezni vagy mert tényleg önfeláldozóvolt.
azallamenvagyok 2010.03.24. 21:19:25
@repecs: az érzelmeknek is magvannak a maguk működési jellemzői, amik észrevehetők:) a hős meg... hm, mi van, ha csak nyomorék lesz, mert nem hal bele az áldozatba? az önfényező benyújtja a számlát, nem is egyszer...
-Tom- 2010.03.24. 21:32:51
Ez szép. Főleg a 3D-s dolog. Szép gondolat.
Egyébként nem mindennel értek egyet, (pl, azzal, hogy 22 éves kor fölött már nem biztos hogy köll a lángoló szerelem) de gondolkodó agyra vall.
Kérdés, mennyien vevőek erre itt. Mármint ahol ez megjelenik. Tartok tőle, nem sokan. De legyen másképpen. Én nagyon örülnék neki.
Mert ebben van eredeti gondolat, vélemény, stb.
Ez különösen tetszik: "A barátság itt a megvalósult üzletet jelenti: Gyakran a kölcsönös hazugságok, egymás érdemeinek folymatos hangoztatása, a hibák kölcsönös titkolása vagy elbagatellizálása tartja össze a barátságot. Erről is írtam/tunk már: egy jó üzlet pusztán ahol az egyén, az ego saját magának a felmagasztalásához szükséges eszközöket kapja, s ezt is adja vissza. "
:D
Nagyon jó gondolat. Ritkán nyalok, de el vagyok ájulva tőle, milyen jó meglátás.
Egyébként nem mindennel értek egyet, (pl, azzal, hogy 22 éves kor fölött már nem biztos hogy köll a lángoló szerelem) de gondolkodó agyra vall.
Kérdés, mennyien vevőek erre itt. Mármint ahol ez megjelenik. Tartok tőle, nem sokan. De legyen másképpen. Én nagyon örülnék neki.
Mert ebben van eredeti gondolat, vélemény, stb.
Ez különösen tetszik: "A barátság itt a megvalósult üzletet jelenti: Gyakran a kölcsönös hazugságok, egymás érdemeinek folymatos hangoztatása, a hibák kölcsönös titkolása vagy elbagatellizálása tartja össze a barátságot. Erről is írtam/tunk már: egy jó üzlet pusztán ahol az egyén, az ego saját magának a felmagasztalásához szükséges eszközöket kapja, s ezt is adja vissza. "
:D
Nagyon jó gondolat. Ritkán nyalok, de el vagyok ájulva tőle, milyen jó meglátás.
-Tom- 2010.03.24. 21:41:34
Jah, mi lehet, hogy nem kedveljük egymást?
Mintha úgy emlékeznék, boldogult Velvetes múltamból.
Már mindegy.
Akkor különösen felértékelődik, ha azt mondom volt benne gondolat.
Hisz az általam idézett rész nálunk aztán nem állja meg a helyét. Érdek-baráti-üzlet nincs bennem.
Mintha úgy emlékeznék, boldogult Velvetes múltamból.
Már mindegy.
Akkor különösen felértékelődik, ha azt mondom volt benne gondolat.
Hisz az általam idézett rész nálunk aztán nem állja meg a helyét. Érdek-baráti-üzlet nincs bennem.
-Tom- 2010.03.24. 21:44:14
Bár nyilván csak számomra értékelődik fel. Hm. Ennek is van némi narcisztikus stihje. Nem igaz?
Amikor önmagad véleményét fontosnak érzed=azt képzeled körülötted forog a világ=narcizmus.
Jee.
:D
Remélem sokszor lesz kinn ez a blog. Máskor is beugrom, olyan jót beszélgettem.
Amikor önmagad véleményét fontosnak érzed=azt képzeled körülötted forog a világ=narcizmus.
Jee.
:D
Remélem sokszor lesz kinn ez a blog. Máskor is beugrom, olyan jót beszélgettem.
Petta 2010.03.24. 22:00:36
Hmmm... Paul Géraldy egyik versében írja:
"S minthogy magunkat szerfelett szeretjük,
s ez igen jó,
szeretjük Őt, ki minket szeret, hisz ízlésünk hasonló."
nem kis meglepetésemre egy esküvői meghívón olvastam..
"S minthogy magunkat szerfelett szeretjük,
s ez igen jó,
szeretjük Őt, ki minket szeret, hisz ízlésünk hasonló."
nem kis meglepetésemre egy esküvői meghívón olvastam..
Ленина · http://szanalmas.hu 2010.03.25. 07:44:24
Olvasom ezeket a megabrutál sületlenségeket, és el vagyok képedve, hogy egyáltalán leírtad. Felületes okoskodó hülyeségeket foglaltál össze a saját vagylagos logikád szerint. A kapcsolatépítésről, szeretetről, stb. komoly tananyag áll rendelkezésre, és ha megtanultad, és meg is értetted, hogy mi az a "kapcsolat" és "szeretet", akkor lediplomázhatsz. Ez így csak barbárkodás.
phaszfej 2010.03.25. 07:51:43
Jaj, de szar és végtelenül ostoba ez az írás!
azallamenvagyok 2010.03.25. 08:18:47
@Rékuc: látod, s most kénytelen vagyok szenvedni;-)
nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2010.03.25. 08:40:05
@Ленина: talán kifordítom a szavaidat, de ez most úgy hangzott, mintha csak diplomával lehetne kapcsolatot építeni és szeretni :-)
illegális 2010.03.25. 08:44:16
Remek gondolatok.
Ленина elvtársnőt pedig valószínűleg érzékeny ponton érinti a téma :)
Ленина elvtársnőt pedig valószínűleg érzékeny ponton érinti a téma :)
azallamenvagyok 2010.03.25. 09:04:16
@illegális: nekem is ez a gyanúm:)
(azoktól, akik másra számítottak, elnézést kérek, hogy ez nem a csajokéspasik blog)
(azoktól, akik másra számítottak, elnézést kérek, hogy ez nem a csajokéspasik blog)
Kytia 2010.03.25. 09:06:19
Ez most így valahogy nem szólt semmiről. Nem sikerült rájönnöm, mi a lényeg. Teljesen különböző súlyú dolgok vannak összepancsolva, mint valami pachwork.
illegális 2010.03.25. 09:20:27
@Kytia: Éppen ezért lehet remekül szemezgetni :) Mindenkit másként érint (meg), ezért mindenki mást és mást szűr le.
hillary 2010.03.25. 09:21:48
Egymás után olvasva írásaidat, egyre szomorúbb vagyok, mert bebizonyítod, hogy tök fölösleges egy fűszálat is odébb tennem, mert akárhonnan nézem, se így, se úgy nem vagyok elfogadható magamnak, s hogy másnak, az már nem is érdekel.
illegális 2010.03.25. 09:25:26
@hillary: Óriási előnyben vagy! Más ember el sem jut odáig, hogy egyáltalán felmerüljön benne, hogy valami nem oké, nem hogy elkezdjen kutatni magában... Hajrá :)
LuiKang 2010.03.25. 09:36:10
A mottóból kiindult írásokat, több postot is teljesen jónak tartok, tényleg látszik, hogy azokról sokat elmélkedtél/tetek.
Ez a mostani elég átgondolatlannak, bután egyszerűsítőnek tűnik.
Sok mindennel itt most nem vitatkoznék, csak a szerelemről írtakkal.
Idősebb korban csak öl, butít és romlásba dönt... hát, ha így nézzük, szerintem korábban is...
Viszont amit leírtál róla, egyszerűen ilyen általánosságban és egyszerűségében én is csak azt tudom rá mondani, hogy sületlenség. Nagyon-nagyon nem ilyen egyszerű...
Igazat adok abban, hogy az egoista érzések közé soroltad, hiszen miről szól:
tetszik a másik - bármi miatt is -, jól érzem ÉN magam vele, ezért a gondolataim, a vágyaim, akár a cselekedeteimet befolyásolva arra törekszem vele kapcsolatban, hogy ÉN továbbra is jól érezzem magam, és ÉN minél többször vele legyek, ÉN vele átéljek várgyott dolgokat. (És nem csak a szexre gondolok, hanem mindarra, amit egy ember elvár egy társtól)
DE! Mindemellett azt szeretnéd, hogy NEKI is jó legyen. Figyelsz arra, hogy Ő is jól érezze magát, Ő is értékesebbnek érezze magát veled, Őneki is jó legyen.
Közös jövőtök legyen, ahol NEKEM is jó, NEKI is jó.
Na ez az, ami a szerelmet bonyolulttá teszi, mert az egoizmus és a (felebaráti) szeretet egyesülése.
Ez a mostani elég átgondolatlannak, bután egyszerűsítőnek tűnik.
Sok mindennel itt most nem vitatkoznék, csak a szerelemről írtakkal.
Idősebb korban csak öl, butít és romlásba dönt... hát, ha így nézzük, szerintem korábban is...
Viszont amit leírtál róla, egyszerűen ilyen általánosságban és egyszerűségében én is csak azt tudom rá mondani, hogy sületlenség. Nagyon-nagyon nem ilyen egyszerű...
Igazat adok abban, hogy az egoista érzések közé soroltad, hiszen miről szól:
tetszik a másik - bármi miatt is -, jól érzem ÉN magam vele, ezért a gondolataim, a vágyaim, akár a cselekedeteimet befolyásolva arra törekszem vele kapcsolatban, hogy ÉN továbbra is jól érezzem magam, és ÉN minél többször vele legyek, ÉN vele átéljek várgyott dolgokat. (És nem csak a szexre gondolok, hanem mindarra, amit egy ember elvár egy társtól)
DE! Mindemellett azt szeretnéd, hogy NEKI is jó legyen. Figyelsz arra, hogy Ő is jól érezze magát, Ő is értékesebbnek érezze magát veled, Őneki is jó legyen.
Közös jövőtök legyen, ahol NEKEM is jó, NEKI is jó.
Na ez az, ami a szerelmet bonyolulttá teszi, mert az egoizmus és a (felebaráti) szeretet egyesülése.
azallamenvagyok 2010.03.25. 09:42:19
@LuiKang: amiről te beszélsz az az egészséges önzés, ami teljesen helyénvaló
hazasember.blog.hu/2009/07/18/legy_onzo
mentegetőzésképp megjegyzem, ez most tényleg csak a lecsupaszított érzésekről, motivációikról akart szólni:)
hazasember.blog.hu/2009/07/18/legy_onzo
mentegetőzésképp megjegyzem, ez most tényleg csak a lecsupaszított érzésekről, motivációikról akart szólni:)
2010.03.25. 10:03:22
@hillary:
Pedig nem olyan rossz dolog, ha nem akar széllel szemben pisilni az ember, és elkezd megfelelni saját magának.
Az pedig mindenkinek alapvető igénye, hogy szeressék és szükség legyen rá, ezért pedig igenis érdemes fűszálakat keresztbetenni. Sőt. Csak ezért éremes, de ezért egy egész mezőt érdemes megmozgatni.
De jó az irányod abszolút, további jó gondolkodást ÉS lépést magadért.:)
Pedig nem olyan rossz dolog, ha nem akar széllel szemben pisilni az ember, és elkezd megfelelni saját magának.
Az pedig mindenkinek alapvető igénye, hogy szeressék és szükség legyen rá, ezért pedig igenis érdemes fűszálakat keresztbetenni. Sőt. Csak ezért éremes, de ezért egy egész mezőt érdemes megmozgatni.
De jó az irányod abszolút, további jó gondolkodást ÉS lépést magadért.:)
crumbsucker 2010.03.25. 10:05:02
Érdekes ez a blog. A szerző szerintem okosabbnak gondolja magát, mint amilyen valójában. Sokszor nem tudom eldönteni, hogy zavaros, fölöslegesen túlbonyolított stílusban előadott közhelyparádét, vagy egy érzékeny ember mélyenszántó gondolatait olvasom. Lehet, hogy a kettő egyszerre :)
De azért mindig visszatérek ide...
De azért mindig visszatérek ide...
troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.03.25. 10:19:21
@illegális: Ja tényleg, kibaszott nagy előnyben van. :D
Főleg azokkal szemben akik nem gondolkodják túl a dolgokat és képesek normálisan élni.
Bazmeg, ennyi idiótát.
Főleg azokkal szemben akik nem gondolkodják túl a dolgokat és képesek normálisan élni.
Bazmeg, ennyi idiótát.
azallamenvagyok 2010.03.25. 10:27:28
@troll: pl véleményt mondani bazmegelés nélkül, következetlen idiótázás nélkül? :)
@crumbsucker: persze, hogy közhelyek, az egész világirodalom sem szól másról, mint ugyanazoknak a badarságoknak a kor szellemében történő előadásáról. a webkettő viszont irgalmatlan teret ad a közhelyek félreértelmezésének, ezért próbálom valahogy helyrerakni őket. a túlbonyolításának pont a félremagyarázás a sajnálatos oka: ha leírod, hogy szeressétek egymást gyerekek, akkor egyből hat ember bólogat, hogy igen, ő is így látja, s ebből öt valójában csak azért szeret, mert anyagi vagy hatalmi kényelemhez jut a másik fél által. Jobb ezeket megelőzni:)
@crumbsucker: persze, hogy közhelyek, az egész világirodalom sem szól másról, mint ugyanazoknak a badarságoknak a kor szellemében történő előadásáról. a webkettő viszont irgalmatlan teret ad a közhelyek félreértelmezésének, ezért próbálom valahogy helyrerakni őket. a túlbonyolításának pont a félremagyarázás a sajnálatos oka: ha leírod, hogy szeressétek egymást gyerekek, akkor egyből hat ember bólogat, hogy igen, ő is így látja, s ebből öt valójában csak azért szeret, mert anyagi vagy hatalmi kényelemhez jut a másik fél által. Jobb ezeket megelőzni:)
illegális 2010.03.25. 13:18:18
@troll: végre egy boldog ember :)
Rebekka 2010.03.25. 15:45:35
Igaza van a poszt író-nak vagy íróinak ,nagyon sok mindenben ,igen , vagy úgy is mondhatnám ,teljesen igaza van ,mert van azért egy pár eset amikor kivétel is van .Nem sok ,de van . Mikor elérsz oda hogy tudod önző és egoista vagy ,saját magad , és megpróbálsz az életedben élni úgy ahogy kellene ,és nem fejtem ki addig hogyan volt ,de megpróbálod ,és ha nem lelsz meghallgatásra ,csak gúnyra ,szavad nincs ,nem is lehet ,csak ócsárlásra ,akkor magad fölé zárod két karod ,és azt mondod legyen ahogy akarod .És hagyod ,mert már mindegy. Már tehetetlen vagy és ez nem pillanatnyi és kivételes eset ,ez az életed.Egyébként minden igaz amit a posztban leírtál.És köszönet hogy ilyen is van ,és lehet.
ildsisy 2010.03.25. 18:56:17
Nekem tetszik amit itt olvastam, még ha pontokba is szedve, -sok igazság van abban amit ír a poszt író.
A kapcsolatépítésről ír, azon belül a szeretet különféle formáiról. Meg lehet érteni simán. Sokan semmiféle fajta szeretet nem is ismernek, ill. ellökik maguktól azt! Épp ezért a szeretet különféle formáit SOHA nem is fogják megtudni milyen is, és nem fogják megérteni ha a másik erről beszél.
A kapcsolatépítésről ír, azon belül a szeretet különféle formáiról. Meg lehet érteni simán. Sokan semmiféle fajta szeretet nem is ismernek, ill. ellökik maguktól azt! Épp ezért a szeretet különféle formáit SOHA nem is fogják megtudni milyen is, és nem fogják megérteni ha a másik erről beszél.
troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.03.25. 20:09:22
@azallamenvagyok: Nem a körítés a fontos, barátom, hanem az igazságtartalom.
Erre is csak segítek ráérezni az egyszerűség illúziójával. Erre lenne szükségetek, szvsz. :)
Erre is csak segítek ráérezni az egyszerűség illúziójával. Erre lenne szükségetek, szvsz. :)
azallamenvagyok 2010.03.25. 20:25:59
@troll: hidd el, az élet egyszerű szépségének (is) tudunk örülni:) a "túlgondolkodás" nem feltétlenül jelenti az üres, sehova sem vezető szenvelgést, ez néhol a blogon is érződik (remélem)
hillary 2010.03.25. 21:12:19
Tulajdonképpen azon szomorodok el, hogy a szeretetet egyáltalán lehet ilyen negatív összefüggésekben értelmezni. Pusztán az a gondolat, hogy akiket szeretek így láthatnak engem eseteleges negatív szemüvegükön,vagy pozitív szemüvegen engem valóban negatívnak, s én is ilyen lennék? S ha nem látom, akkor hazudok magamnak?ez a legelkeserítőbb. Mintha akár melyik oldalról nézem is magamat nem lehetnék, lehetek, őszintén szerető ember.